יום רביעי, 13 בפברואר 2013

מכירת נכס אינה משחק ילדים - שלב ב' - תכנון תנאי המכירה

בפוסט הקודם דברנו על ההחלטה להוציא נכס למכירה בכפר סבא.

עכשיו, משהחלטתם למכור - צריך לתכנן את התהליך - וקודם כל לקבוע את תנאי המכירה הנוחים לכם - לוח הזמנים, המחיר ותנאי התשלום המתאימים לכם. טעות נפוצה היא "להשאיר את הדברים למשא ומתן עם הקונה". יש להגיע למו"מ מוכנים ולא לאלתר בו.

נתחיל בהגדרת לוח הזמנים:

זיכרו - אם הנכס יהיה זמן רב מידי בשוק הוא "יכלה את עצמו" וסיכויי המכירה ותנאיה ייפגעו משמעותית.
מתי כדאי להוציא את הנכס למכירה - בהתאם לצרכיכם ויכולותיכם - האם קניתם דירה אחרת ואתם יודעים מתי תעברו, האם רק עכשיו תתחילו לחפש דירה אחרת? אולי אתם עוברים ל"רי-לוקיישן" במועד ידוע - או שצפויה לידה קרובה בשעה טובה - וכך הלאה.

לשם כך התייעצו עם מומחים שיתאימו את לוח הזמנים המומלץ והרצוי לכם. לא כל מה שנכון לשכנה שמכרה דירה מתאים לכם.

קביעת המחיר:

יש לזכור שהקונה הפוטנציאלי בודק מספר נכסים בשוק ובקיא במחירי השוק ובמצב השוק. אל תגזימו במחיר גבוה מידי - מחיר כזה יסייע לשכן בבניין לידכם שמוכר אף הוא דירה - אך הוא מציע את הדירה במחיר ריאלי.
רוצים לדעת מחיר שוק אמיתי? שם המשחק הוא בדיקת נתונים: בידקו באתר רשות המיסים, בידקו נכסים דומים (אפשר ללכת לראות אותם - הרבה מוכרים עושים זאת) - ובעיקר - התייעצו עם מומחים המכירים את השוק. השאירו חופש מסוים למו"מ אך אל תגזימו.

קביעת תנאי התשלום הנוחים לכם:

אלה תלויים בין השאר בגובה המשכנתא שיש לכם על הדירה ובתנאי התשלום הדרושים לכם לקניית הנכס הבא שלכם. גם כאן רצוי להיוועץ במומחים כדי לא להסתבך.
תנאי תשלום נוחים יכולים להשפיע גם על המחיר - למשל - אם אתם רוכשים דירה מקבלן ויכולים להקדים תשלומים ולחסוך תשלומי רבית והצמדה - כדאי לכם לעתים להתגמש במחיר הדירה שלכם כדי לחסוך בעלויות אלה. שוב, אל תקבלו החלטות לבד על סמך תחושות בטן - התייעצו וקבלו המלצות מקצועיות.

משהגדרתם את תנאי המכירה המתאימים לכם - נעבור לשלב הבא - הכנת הנכס למכירה.

זיכרו שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני אצל הקונה הפוטנציאלי ולכן יש להשקיע זמן, תכנון ולעתים גם כסף (לא יותר מידי) בהכנת הנכס שלכם למכירה - על כך בפוסט הבא...

השירות שלנו הוא הרווח שלכם.

אנו מתחייבים לצור עבורכם את העסקה הטובה ביותר !!!

רענן שיווק נדל"ן - הכתובת שלכם כשבאמת רוצים להוציא נכס למכירה בכפר סבא

2 תגובות:

  1. כל נושא תיווך ומכירת נכס הוא מאוד חשוב ורלבנטי בכל עת. צריך לדעת כיצד להגן על הנכס שלנו,לשמר אותו במצב טוב שנוכל מכור ולקבל את המחיר הגבוה ועם זאת הסביר ביותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון.

      תפקידו המרכזי של המתווך - כך אני רואה אותו - לייצר עסקה טובה לכל הצדדים לעסקה - ואין סתירה בין הרצון של המוכר לרצונותיו של הקונה. צריך לדעת למצוא את שביל הזהב ביניהם בצורה חכמה ונינוחה ולא בלחץ וחשש.

      אין ספק שתפקידו של המתווך להגן על לקוחותיו ולעזור להם.

      מחק